1. Min arbejdsplads har samme ordning lyder det til, så jeg tror det er standard som funktionærer. Jeg har ikke selv firmabil, men den generelle konsensus for “menige” medarbejdere hos os er at det er en dårlig handel medmindre man kører MEGET privat, som i køre til syditalien 4-5 gange om året og krydser betalingsbroer i tide og utide.

  2. Det lyder ikke som en fair løsning, at firmaet slipper for kørepenge og du skal betale hele leasingydelsen + beskatning. Jeg havde takket nej, det er et forsøg på at lægge alle omkostninger over på dig.

  3. Det er sådan det ofte er. Hvis bilen koster firmaet 8500 er det vel meget fair, at de medarbejdere, der ikke får bil, i stedet får de 8500? Og rent skattemæssigt må du ikke få kørepenge eller skattefri kørselsgodtgørelse når du har firmabil.

  4. Jeg skylder at sige at det var mig, der spurgte om det var en mulighed, da jeg havde læst om den nævnte tommelfingerregel. Sådan ruller min arbejdsgiver slet ikke.

  5. Ikke hvis du sælger på dba. For du ved hvad din bil er værd og det er kun idioter som giver skambud på under nypris-10% til din halvmillion-kilometers-BMW der bruger mere olie end brændstof

  6. Det lyder som om der er noget galt i beregningen. Det kan ikke passe at du BÅDE får bruttoNEDSLAG i din løn, samt skal betale beskatning. Hvis det er rigtigt, er det da virkelig en dårlig aftale i har.

  7. Jeg har selv fri bil fra mit arbejde, da det kræver en del arbejdsrelateret kørsel, og ligger også selv over topskattegrænsen.

  8. Jeg lavede på et tidspunkt beregningen. Selvom jeg også kører primært privat, så er en privatLEASET bil stadig billigere for mig. Og leasing er som bekendt ikke en billig måde at have bil på. Det skal siges, at jeg har elbil, hvilket betyder at jeg kører ubegrænset for ca 1100 om måneden, hvilket også er en stor faktor.

  9. Nordea har en fin berenger - du skal køre VIRKELIG meget privat for at det er en god deal. Jeg ville ønske jeg havde muligheden for selv at købe en bil og så få car allowance i stedet for at skulle have firmabil.

  10. De seneste år er fordelen ved fri bil blevet udhulet gevaldigt, og kan i de fleste tilfælde ikke svare sig, medmindre det skulle være for at køre biler med større afskrivning/nemhed ved salg end hvad man ville købe privat.

  11. "Fri " er næsten altid en scam. Man skal altid sige nej hvis man har muligheden, med mindre man er underlagt nogle meget specielle omstændigheder. Det kan aldrig betale sig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

News Reporter