1. Gissar att i 99.99% av fallen så är det någon som råkat sätta på dem och inte märker det. Tror inte någon gör det med flit för finns inget att vinna på det.

  2. Senaste gången jag hade helljus på dagen var när en person körde om mig på en påfart 10 cm ifrån att krocka in i mig, då såg jag till att ligga bakom honom med helljus på i några minuter. Det var underhållande.

  3. Motorcyklister vet jag gör det för att synas mer. Andra bilister gör det nog mer för att de råkat starta dem utan att vet som det.

  4. Det mc piloterna inte förstår är att det är jävligt irriterande och kan även göra det svårare att bedöma avståndet. Kontraproduktivt helt enkelt.

  5. Japp, det är vanligt. Jag gör inte det själv, men jag förstår de som gör det. En MC har rätt klena lyktor i vilket fall.

  6. Därför som jävlarna bländar en så mycket! Har fått för mig att deras halvljus bara sitter högt upp jämfört med en bil.

  7. Pajaserna som slår på dimljusen för att det skulle vara snyggt kan ju köra upp något i stolgången också

  8. I de flesta fall skulle jag säga det uppstår för att man kört med helljus dagen innan och sen inte märker det i dagsljus. En del bilar har väldigt klena kontrollampor I instrumentpanelen också.

  9. Min erfarenhet är att många misstar halvljuset för helljus. Moderna bilar har väldigt starka LED och är dessutom bilen högre än din bil så blir det en väldigt bländande effekt.

  10. Eller så är dina halvljus felinställda. Du kör säkert med halvljuset uppåtriktade för att du tror att bilen är maxlastad, fast de egentligen ska stå på lägsta läget.

  11. Hur många folk som kör med heljus på dagen och tror det är okej att göra så tror du kommer se den här tråden och kommentera på den?

  12. Många bilförare tror att jag kör med helljus när jag bara kör med halvljus, ser ofta folk "blinka" och då blinkar jag tillbaka med helljusen (då slutar dom, whoops).

  13. Vettefan men farsan har inte bemästrat instrumentpanelen och dess knappar speciellt väl, så han råkar oftast sätta på dem av misstag.

  14. Folk som medvetet kör för fort på motorväg brukar ha helljus för att synas bättre i backspegeln på bilarna framför, så att folk inte byter till vänsterfil utan att inse att bilen bakom kommer i full fart. Rätt dumt men har sett att det gör skillnad när jag åkt med en fartglad förare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

News Reporter