Public Republic Art Studio

Изложба на Войн де Войн в SARIEV Project Space

12 март, 2015 от · Няма коментари

voin_portret-1

Галерия SARIEV Contemporary, Пловдив представя в SARIEV Project Space:

Войн де Войн
ἀ – μετά – καλύπτω

самостоятелна изложба
13 март – 20 април 2015

13 март 2015
18:00 ч. – Откриване на ἀ – μετά – καλύπτω и пърформънс на Войн де Войн в SARIEV Project Space, ул. „Христо Дюкмеджиев” 12, Капана, Пловдив
22:00 ч. – Афтърпарти с музикален пърформанс от Parsifal Marin и DJ сет от Войн де Войн и no:sler /Berlin/ в клуб „Библиотеката“, ул. „Лейди Странгфорд“ 5, Пловдив

14 март 2015
15:00 ч. – представяне на каталога от София Куиър Форум 2014 с куратора Стефка Цанева и разговор с Войн де Войн, artnewscafe, Пловдив

Sariev Contemporary има удоволствието да представи ἀ-μετά-καλύπτω втора самостоятелна изложба на автора от листа на галерията Войн де Войн. Изложбата ще бъде отворена за посещение от 13 март до 30 април 2015 г. в SARIEV Project Space, ул. „Христо Дюкмеджиев” 12, квартал Капана.

Разпознаван основно като пърформънс автор Войн де Войн пребивава в този формат, доколкото систематизацията на работата му в сферата на професионалното съвременно изкуство го изисква. За истинските му почитатели неговото авторско послание е дифузирано съобщение във видеоклипове, текстове, инсталациии, мода, сценография, социални експерименти, пърформънси в легитимни институции и неформални места, превъплъщения в града и планината, предадени чрез споделени в интернет снимки, видеа, селфита. Войн де Войн често си позволява да бъде обект в работите на други автори и да прави артистични колаборации.

Макар личният му образ да е доминиращ в творчеството му, Войн де Войн няма натрапчиви алтер-егота, той няма репертоар, не се повтаря, а е обсебен от сегашното и комуникира през себе си актуални позиции, схващания, типажи, поведения. Сам по себе си е сцената на всички позиции, които приема да пресъздае и разреши и го прави чрез най-близкия наличен медиум. Изключително съвременнен, но не просто модерен, оповаващ се на знанието – философия, теология, социология, Войн де Войн неизбежно успява да извежда хипотези за новите митологии. Една от типичните отличителни черти на работата му е създаването на нови хибридни думи като “менталия”, „катастрофобия“, “спиридуализъм”, “protestion”, “манисензация”, “ritualization”.

Във втората си самостоятелна изложба ἀ-μετά-καλύπτω в Sariev Войн де Войн проблематизира спекулациите по темата за шесте пълни кървави луни и второто пришествие, предстоящия Апокалипсис , преминавайки през общоприети представи, езици, визуални и сюжетни клишета, за да въведе теорията си за идването на постапокалиптичната “Ментална Ера”. В манифеста си за изложбата той казва “Апокалипсисът вече случил ли се е и дали не сме пропуснали да припознаем събитието? В постмодерна, пост-ядрена, пост-човешка, пост-интернет ера, намирам себе си – живото същество, в капан на кодове, психическо разтваряне и „катастрофобия“. Дали апокалипсисът е събитие, което се случва само в съзнанието на хората?”

Една от обосновките за случения апокалипсис Войн де Войн намира в загубата на същността на обекта, постигната чрез изтласкване и замяна. Използва термин от психологията displacement означаващ несъзнателен трансфер на интензивни емоции от един обект върху друг, в който трансфер съзнанието замества първия обект, заради същността му на опасен или неприемлив. Тази подмяна се формира като психологически ефект, създавайки логика и модели на мислене, които са едновременно завладяващи и смущаващи. Процесът на displacement функционира в ума несъзнателно, пренасянето на емоции, идеи или желания се използва най-често, за да разсее безпокойството що се отнася до агресивни или сексуални импулси. За да конкретизира термина Войн де Войн казва: “Това прави преживяването на реалността по-скоро булевард на бягството, от колкото място за справяне с тези страхове, или място за припознаване на стойности в нашия живот, предизвикани от външни фактори (като правителства, технологии, или капитали или природни бедствия).”

Именно отричайки “мястото” във всичките му смисли като концентрация на същността и присъствието, Войн де Войн говори за “вътрешно безобразно”, “булевард на бягството”, “топене на ледените капсули на половете”, “психология на природата”, “нова еко система”, “глобалното затопляне като елемент на съзидание”, “атома като демонична концентрация”, “репродукцията и мутацията”, “възможността за хуманизация чрез устните предания” и поставя въпроси за възможността на свързване: “Защо любовта да не се случва само след физическата смърт на тялото”.

На основата на тези мисли Войн де Войн въвежда “идването на Менталната Ера”. Менталната Ера както казва той е вътрешно състояние, в което водещо е новото желание за запазване на живота – желание за живота на душата. Тя има за цел да изостави всички представителни образи и да се насочи към не-образа/не-обекта основаващ се на бъдещото въображаемо. Един цикъл творби от изложбата ἀ-μετά-καλύπτω представя пет фото портрета на хора оживeли след апокалипсиса с всички белези на племе родено от генна мутация. С недъзи преличащи на опредметени надменни изтънчени метафори. Същевременно представени от Войн де Войн тези нездрави, причудливи части – ръце, крака, очи са визуално мултиплицирани и разпръснати до тотално банализиране, надсмиване и освобождаване от недъга.
Изложбата ἀ-μετά-καλύπτω на Войн де Войн в SARIEV Project Space включва пърформънс, видео творби, инсталации, фотографии и предмети.

Войн де Войн (р. 1978) живее и работи между София и Брюксел. Съосновател е на Институт за пърформанс и теория заедно със Снежанка Михайлова. Учил е в Rietveld Academy, аудио-визуален департамент, Амстердам; Ecole International de Cinema et Realisation (EICAR), Париж; Theatre School – School for New Dance Development, Амстердам, Goldsmiths College-История на изкуството и театър, Лондон. Има магистърска степен от Института за напреднали изследвания и пърформативни изкуства DasArts, Амстердам. Работи в областта на пърформънса и съвременното изкуство.

Индивидуални изложби има в: 33° Север – 33° Изток, Галерия Сариев, Пловдив (2012), France Fiction gallery Paris-2008. Участва в груповите изложби: Thought for Food at WILD GALLERY, Brussels (2014), Doubt, Connection, Sufferance, Aisthesis, Eros, ArtInternational, Istanbul (2014), Contemporary Modifications, Espace Wallonie, Brussels (2014), Moon Voyage 36, куратор, The Fridge, София (2014), Българска работа | Bulgarische Arbeit, geh8 Kunstraum & Ateliers e.V., Dresden (2-14), Аnn and the Giant Appel, lecture performance, De Appel Institute for Contemporary Art, Amsterdam (2014), Lets Twist and Cross, Gallery Bertrand Jordan, Paris (2014), My Friend, the Artist,Coexistences Art Space, St.Petersburg (2014), София Куиър Форум 2014 – Манифестации на личното, „Васка Емануилова“, София, 120 minutes to paradise, Neue Gesellschaft für Bildende Kunst (NGBK), Berlin (2013); If not, tomorrow, Artitude V.E., Berlin (2013); Para dice, Ausgburg Kunst verein (2012); Radical languages, куратори Maaike Gouwenberg & Joanna Zielińska в Cricoteka Centre for the Documentation of the Art of Tadeusz Kantor, Krakow (2012); Round Robin (performance, part of Critical Art Ensamble Program, dOCUMENTA (13) (2012);

Сътворяване на мита, София Куиър Форум2012, Софийски Арсенал – Музей за съвременно изкуство (САМСИ), София (2012); Беден, но секси, галерия Sariev Contemporary, Пловдив (2011); Ai Wei Wei is in China, Тhe Bunker, Berlin (2011); Presence is the artist – General public, Berlin (2011); Holly Shit, PSM Gallery, Berlin (2010); Dr. Strangelove (installation/performance), Batiment d’art contemporain (BAC), Geneve (2010). Има участия в Melbourne International Theatre Festival, Hetveem Theatre, Amsterdam; Tanja Leighton Gallery, Berlin; France Fiction Gallery, Paris; Karlsruhe Kunstverein, Karlsruhe; Museum Cartier, Vienna; Living Art Museum, Iceland; Atelier de Vertus, Paris (2013); Berlin (2013); Szene Art Lab, Brussels (2013); Contemporary Istanbul Art Fair 2011,De Appel art centre-Amsterdam (2014). Печели награди на Mondrian Fondation for Visual Arts, Amsterdam (2008) и Das Arts Stichting for the Arts (2006-2008). Войн де Войн е в листа на галерия SARIEV Contemporary от 2011 г. Негови работи галерията е представяла на панаирите Viennafair 2014 и Contemporary Istanbul 2012.

ἀ – μετά – καλύπτω – термин на автора Войн де Войн, съставен от древногръцката дума ἀποκάλυψις – апокалипсис и префикса μετά- след

Апокалипсис (древногръцки: ἀποκάλυψις; от ἀπό (от) и καλύπτω (покривам) означава “разкриване”), преведено буквално от гръцки, е разкриване на знания, смъкване на завеса или откровение. В религиозни контексти Апокалѝпсис е вид религиозeн текст. В разговорния език, поради съдържанието на най-известния апокалипсис в Библията — „Откровение на Йоан“ думата обикновено се използва по отношение на всяко пророческо откровение, или като синоним на „свършека на света“.

μετά (от гръцки “след”, или “отвъд”) – префикс използва се, за да посочи една концепция, която е абстракция от друга концепция.

Рубрики: Frontpage · Lifestyle · Visual Art · Графити · Новини

Етикети: , ,

Прибави страницата Public Republic към фаворити
Artnovini

0 Kоментари за сега ↓

  • Още никой не е коментирал. Бъди първият!

Коментирай