Public Republic Art Studio

Artist of the Week — Наташа Лох

3 януари, 2011 от · Няма коментари

Exclusivno_za_Public_Republic

Интервю на Наталия Николаева с дизайнерката Наташа Лох
Превод от немски език: Даниела Ванева

Natascha Loch
Снимка: Мориц Мюлер

Кога и как откривате модата?

Открих обичта си към модата много рано. От една страна, благодарение на майка ми, която много се интересуваше от мода и обичаше да ме облича все в нови дрехи, макар и не винаги по мой вкус, а от друга – като обличах моите Барбита.

Отначало измислях модели за Барбита, после – за себе си и накрая – за цялото семейство. Помагаше ми моята леля.

По-нататък развивах способностите си чрез различни шивашки курсове и уъркшопове, и в края на краищата завърших Моден дизайн.

PHÖNIX1

Как виждате основните си задачи като дизайнер?

Навремето мислех, че създаването на нови тенденции е най-важното. Оказва се обаче, че голяма част от ангажиментите ми са организационни – осъществяване на контакти, стартиране на нови проекти, откриване на тенденциите, а също така трябва да бъда винаги в крачка с това, което се представя по изложенията.

Посещавам различни събития, интересувам се от всичко, трупам впечатления, вдъхновявам се, филтрирам и накрая преобразувам цялата натрупана информация.

Най-важното обаче е все по-добре да опознаваме желанията на клиентите и да ги заинтригуваме за нови покупки.

PHÖNIX2

Как бихте описали своя собствен стил?

Бих го описала като елегантен, луксозен, удобен и приятен, с необичайна кройка, но въпреки това – стил, който може да се носи.

PHÖNIX3

В каква степен за вас модата е изкуство?

За мен модата се превръща в изкуство, когато се развиват нови форми, когато се създават цветови комбинации, за които човек не е и сънувал, а също и когато с усет се комбинират определени тенденции или дрехи.
Често улицата ражда тенденциите и задава ново развитие в модата. Модели, които приласкават тялото.

PHÖNIX4

Как се появи вашата колекция „Самота”? Какви идеи стоят зад нея?

Към темата ме наведоха някои събития от моя тогавашен живот. Идеята беше това меланхолично, но в същото време окриляващо, креативно, променливо чувство да бъде превърнато в мода, форма и цвят.

PHÖNIX19

Ето кратък откъс от описанието на колекцията ми:

Самотата присъства в много ситуации и при всички възрасти, и често се възприема като нещо негативно.

Тя е като мъглата в хладна есенна утрин – неусетно, като втора кожа, те обвива и покорява. Но тя може да бъде и шанс.

През времето на Просвещението самотата често се е възприемала позитивно – като завръщане на човека от забързания делник към размисъл в усамотение.

За сантиментализма и романтизма самотата е меланхолична и тъжна, тя е индивидът, затворил се в своето Аз в стремежа си да избяга от изискванията, наложени му от безчувствения и повърхностен външен свят.

Това завръщане към себе си дава шанс за внимателно вслушване във вътрешната ни същност и постигане на самоувереност чрез опознаване на собственото Аз.

PHÖNIX6

Как създавате една нова колекция? Коя е отправната ви точка и как се развива колекцията от тази точка нататък?

Темата на колекцията се ражда от собствените ми усещания, чувства и впечатления, повлияни от средата, от срещите и от случващото се в обществото.

PHÖNIX8

Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте откакто работите в областта на трикотажния дизайн ?

Най-голямото предизвикателство винаги е директната продажба – намирането на подходящите магазини, на точната целева група и самата продажба. А също – създаването на по-необичайни модели, които обаче да могат да се носят, удобни и стилни, но и на достъпна цена.

PHÖNIX9

Откъде черпите вдъхновение за нов дизайн?

Отвсякъде, но най-вече от делника – от разнообразието на контакти, събития, но също и от чуждите култури.

Какво научихте по време на практиката си в Лондон при Вивиан Уестууд? Кои бяха най-вълнуващите ви впечатления от дизайнерката и от модните дефилета, на които присъствахте?

Работата с необичайни материали, драпирането в областта на бюста, отговорността.

Ревютата в Париж, на които присъствах, стресът, координацията, напрежението преди ревюто и как накрая всичко това се намества в една цялостна картина.

Нейният своенравен почерк, стилът й на драпиране, на приласкаване на тялото, но също и на деформирането му, адаптирането чрез използване на необичайни кройки.

PHÖNIX10

Как работата в бранша и обучението ви в Neue Kunstschule в Цюрих и в Central Saint Martins в Лондон промениха усета ви за модата?

Обучението в различни училища ми даде различни гледни точки за това как човек трябва да развива способностите си, да бъде креативен, как да бъде смел и да експериментира.

PHÖNIX11

В едно интервю във „Вог” Волфганг Йооп казва:”Създавам това, което самият аз бих искал да нося”. Какво е вашето мото?

Това също е много удачно. А ето двата цитата, които винаги са в съзнанието ми:

„Лукс е, когато невидимото е също толкова луксозно, колкото и видимото. Истинският лукс е в подплатата” (Карл Лагерфелд, 1992)

„Светът на усмивките – естетиката тук е едновременно и стил на живот и начин на възприемане на света.” (Пауло Куелю)

PHÖNIX12

PHÖNIX13

Какво отличава Берлин от другите модни центрове? Бихте ли споделили кои са вашите лични Топ-10 адреса за мода в Берлин?

Вечно различен и вечно променящ се, Берлин непрекъснато преоткрива себе си. Постоянно се преобразява – динамичен, изнервен, гладен, млад и пълен с живот, той всеки ден се разкрива наново. Хем го обичаш , хем го мразиш. Разнолик град. Град, който за разлика например от Париж, няма някаква зряла, установена форма и който, и по отношение на модната сцена, няма дефинирани структури. Град, който никога не спи.

Десетте най-вълнуващи адреса:

1
The Corner

2
Claudia Skoda

3
Berlinomat

4
F95

5
Wunderkind

6
Konk

7
Apartment

8
Les Mads von Andreas Murkudis

9
Hugo Boss orange Flagshipstore

10
Butterflysoulfire neuer Flagshipstore

И разбира се CUBE, нашият POP – Up Shop*, за който постоянно търсим нови места и създаваме нови интериори. Горе-долу на всеки три месеца се местим на ново място в Берлин и за да сте в течение си заслужава да хвърляте по едно око на сайта www.cube-berlin.net

PHÖNIX14

Какво си пожелавате – за себе си и за клиентите ви – за новата година?

Здрава, успешна, щастлива година, изпълнена с енергия, позитивизъм, много впечатления и нови проекти и контакти.

Къде могат да се намерят ваши неща?

В Берлин в AusBerlin, Berlinomat, CUBE, Flagshipstore, Wolke7, а във Виена в At first sight.

PHÖNIX15

Какво отличава колекцията Лято 2010 от предишните ви колекции?

„Phoenix – Il neonato” – в Древен Египет е бил наричан Бену и в началото е бил Бог на смъртта, по-късно, през античността започва да се почита като символ на безсмъртието, защото „на разсъмване изгаря в жаравата на изгрева и подмладен се възражда от пепелта си”. Изобразява се като птица в човешки ръст с дълги пера отзад на главата и златисто-червена перушина.

Фениксът символизира края на една епоха, на един период, но също и новото начало, което започва от този момент. Всяка промяна носи нещо ново. Това се случва „интерактивно” със загиването на старото и познатото. Защото, ако това не беше се случило, нямаше да може да се развие новото.

PHÖNIX16

Едновременно с това е символ на бъдещето, свободата, промяната и иновативното. Неслучайно ИРА го е избрала за свой символ. Също така много фирми, които са фокусирани върху иновациите, използват феникса в образ или текст.

PHÖNIX17

Тази колекция свързва стари и нови методи. Впечатлява със своето многообразие, но както винаги досега, впечатлява с качеството на изпълнението и на използваните материали.

Колекцията беше обогатена с някои базисни модели и с аксесоари, които представляват противовес на асиметрично изработените рокли и жакети.

Редуването на „плътно” и „прозрачно” изгражда вълнуващи райе-мостри.

Моделите са широки, тесни или и двете едновременно, играят с обеми, които подчертават тялото или свободно го обгръщат.

Цветовете са подобни на тези на феникса и се движат в оранжевата, кремавата, жълто-златната палитра, а отделни модели са в черно и сиво.

PHÖNIX18

PHÖNIX5

Natascha Loch
Трикотажен дизайн
Адрес: Holteistrasse 12, 10245 Berlin
Телефон: +0049-(0)3061656987
E-mail: [email protected]

От 1.01.2007 досега – различни проекти в областта на филма, костюма, модния стайлинг, в т.ч. проекти с Aernout Mik – John Bock
Моден дизайн – Трикотаж – Графика – Стайлинг – Костюм
10.01 – 06.06 Обучение по моден дизайн във Висшето училище за техника и стопанство (Fachhochschule für Technik und Wirtschaft) в Берлин
10.05 – 06.06 Търсене и Намиране – Cercare e Trovare
Дипломна работа: Драпирането при трикотажа
Дипломиране като Моден дизайнер
04 .05 – 05.05 Drawing Blood
Работа към екипа, създаващ костюмите за английския трилър
10.04 – 06.04 Supermarket Style/ Трикотажен проект
Обучение по проект „Еразмус” в Nouva Accademia di Belle Arti в Милано, Италия
09.03 – 01.04 Практика като асистент в отдела за балетни костюми в Берлинската държавна опера
08 .02 – 10 .02 Label Darja Richter,Париж, Франция
09 .00 – 04 .01 Vivienne Westwood, Лондон, Великобритания
Практика по проект „Леонардо да Винчи”
Red Label/Gold Label
01.01 – 03.01 Central Saint Martins, Лондон
Експеримантална модна рисунка
11.98 – 04.01 Neue Kunstschule ,Цюрих
Дистанционно обучение по моден дизайн
1997 – 2000 Професионално училище по облекло в Нюрнберг
Дипломиране като Моден шивач

Отличия:05.07.07 Lucky Strike Junior Award
Специално отличие
20 .06 .06 Carpi – fashion Award 2006
Първа награда в раздела Трикотажен дизайн/ Студенти
18.03.00 Награда за създаване и изпълнение на модел
Първа награда от Професионалното училище по облекло в Нюрнберг

Лятна колекция 2010
Тема: “Il neonato” – ” Phönix”
Фотограф: www.renefraissinet
Модел: Saskia/
www.indeedmodels.com

Рубрики: Frontpage · Lifestyle

Етикети: , , ,

Прибави страницата Public Republic към фаворити
Artnovini

0 Kоментари за сега ↓

  • Още никой не е коментирал. Бъди първият!

Коментирай