Public Republic Art Studio

Конкурс за фотография на тема „Модерни времена”

22 юни, 2008 от · 86 Коментара

Dessi
Снимка: Raya Manova

Уважаеми читатели, конкурсът приключи — наградените от журито автори сме представили тук, а всички участвали фотографии могат да бъдат разгледани и оценени от публиката на тази страница.

Мултимедийното списание “Public Republic”, с подкрепата на Немско-българското дружество в Хамбург, Българския културен институт в Берлин, Дружеството за българо-немски икономически и културни връзки, Германия и „Булгарреклама“ организира конкурс за фотография на тема „Модерни времена”.

Творбите ще бъдат оценявани от международно жури в състав: акад. Никола Манев (Париж), Георги Папакочев (фотожурналист, преподавател и кореспондент на „Дойче Веле”), доц. Георги Лозанов (ръководител на катедра “Печат и книгоиздаване” във Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ “Св. Кл. Охридски”, философ и изкуствовед), проф. Любомир Стойков (председател на Академията за мода и главен редактор на “Fashion Lifestyle Magazine”), д-р Мая Найденова (председател на Немско-българското дружество, Хамбург), Кирил Гоцев (прокурист на “Балкан Българска Телевизия”, един от създателите на фотофиеста), Стефан Андреев (художник и фотограф, CatchlightStudio USA, Флорида), Юлия Йорданова (д-р по българска литература и изкуствовед), Джим Ембри /Jim Embry/ (фотограф, Кентъки, САЩ).

Наградата за класиралия се на първо място в конкурса е уникална пластика на скулптора Румен Михайлов.

Skulptura

Спечелилите първите три места ще получат покана за изложба в Германия и грамота, а всички отличени участници ще бъдат представени в рамките на мултимедийното списание “Public Republic”.

Наградените снимки, заедно с най-високо оценените от журито кадри, ще бъдат показани на тазгодишната фотографска среща “Фотофиеста”, която се организира традиционно от 30 август до 5 септември в с. Лозенец на Южното Черноморие в България.

Наградите ще бъдат връчени на арт срещата на “Public Republic” на 15 август 2008 г. от 19 ч. в „Дома на киното”, гр. София. Поканени са всички медии.

Регламент:

Участие: В конкурса може да участва всеки – любител или професионалист.

Срок: От 22 юни до 10 август 2008 г.

Връчване на наградите: 15 август 2008 г. от 19 ч. в „Дома на киното”, гр. София

Изисквания:

1. Регистрация на сайта “Public Republic”.

2. Изпращане в първи E-mail на 3 фотографии (общо до 10 MB) в дигитален формат (jpg) в прикачени файлове до редакцията ([email protected]).

Също така – заглавията към тях (на кирилица, ако латиницата не е част от замисъла) и потребителско име.

Върху самите фотографии нека да няма никакви лични отличителни знаци (име, потребителско име, автограф, лого и т.н.).

3. Във втори E-mail – попълване на следните данни:

Име и фамилия:
Потребителско име:
Телефони за контакт:
E-mail:
Адрес:
Дата, месец и година на раждане:
Кратка автобиография: (на кирилица, един ред описание не се счита за автобиография; за улеснение може да ползвате европейския стандарт за автобиография):

Собствена снимка (портретна, моля да сте само Вие на нея):

4. Фотоконкурсът на тема „Модерни времена” на мултимедийното списание Public Republic е конкурс за авторска фотография.

Можете да участвате в него само със снимки, на които Вие самите сте автор.

Изпращането на чужди фотографии за конкурса е недопустимо и е свързано юридическа отговорност.

Участието Ви в конкурса се счита за съгласие с това условие.

Рубрики: Frontpage · Visual Art · Новини

Етикети: , , ,

Прибави страницата Public Republic към фаворити
Artnovini

86 Kоментара за сега ↓

  • VyacheslavPopov // 22 юни, 2008 //

    Безспорно интересен фотоконкурс, който ще привлече внимание и участието на много професионалсти и любители фотографи. Избран е много сполучлив път за популяризирането на конкурса, което ми предостави възможността още в първия ден от неговото провеждане да Ви изпратя снимки за участие. Изразявам и положителното си отношение към регламента на фотоконкурса, в който превес ще има оценката на фотографиите от авторитетно жури. Поради проблеми с интернета единствено бих помолил да има някаква обратна връзка по Еmail за това дали са получени материалите. Предварително благодаря!!! Успех на всички, които ще проявят интерес към фотоконкурса.
    С уважение: VyacheslavPopov

  • Natalie // 22 юни, 2008 //

    Благодарим Ви. Получихме Вашите снимки и Ви пожелаваме успех!

    Помислили сме, разбира се, за обратна връзка. Всеки от участниците в конкурса ще получи на електронната си поща в рамките на 48 часа потвърждение, че снимките и необходимите данни са пристигнали успешно на редакционния адрес.

    Редакцията има грижата журито да получи и оценява фотографиите без информация за лични данни на съответния автор.

    Успехи на всички участници!

    За въпроси и мнения сме на Ваше разположение!

    Наталия Николаева
    Главен редактор на Public Republic

  • росен // 22 юни, 2008 //

    “2. Изпращане в първи прикачен файл на 3 фотографии в дигитален формат до редакцията ([email protected]). Също така – заглавията към тях и потребителско име.”

    Как се пращат три снимки в един файл ?
    Че и надписи трябва да има вътре. Колаж ли някакъв да приготвя !?
    Какво е “дигитален формат” – RAW, TIFF, PNG, GIF или нещо друго !??
    За размерите също нито дума !

  • Natalie // 22 юни, 2008 //

    Благодарим Ви за мнението.

    Имахме предвид 3 фотографии със заглавия в един майл (прикачени файлове) и в отделен майл — личните данни.

    Дигиталният формат молим да бъде jpg.

    Ограничения за размера на снимките не желаехме да поставяме, достатъчно е да могат да се получат по майл (т.е. общо до 10 MB, на фотография до приблизително 3 MB).

  • Dishev // 22 юни, 2008 //

    Натали, така става много сложно (включително за администрацията на конкурса). Най-простото решение е:
    1. конкурсните фотографии се изпращат като прикачени файлове във формат .jpg, именувани с названието на фотографията, изписано на латиница.
    2. в мейла приложете изискваните лични данни, названията на фотографиите и имената на файловете, на които съответстват те.

    Така или иначе администрацията на конкурса ще изпрати на журито само прикачените файлове и няма как да се наруши анонимността. В същото време работата на администрацията на конкурса се улеснява. И е добре прецизираният регламент да се впише в условията на конкурса, за да няма недоразумения…
    :)

  • Администратор // 22 юни, 2008 //

    Постъпиха няколко учудени мнения относно изисканото ЕГН…

    Всъщност ЕГН-то не ни интересува — искахме да кажем Възраст — Рожден ден и година е достатъчно ;-)

    Два E-Mail-а е ОК, улеснява редакторите.

  • Dishev // 22 юни, 2008 //

    Е, за двата мейла ми е трудно да повярвам, но другите промени, вече отразени в регламента, правят нещата доста по-ясни… :)

  • gulhan // 22 юни, 2008 //

    Какви са изискванията, тоест позволено ли е допълнителна обработка на снимките с фотошоп и др. програми…

  • Alberta // 22 юни, 2008 //

    Позволено е да се ползват програми за допълнителна обработка :) стига снимката да е интересна и идейна.

  • Mani // 23 юни, 2008 //

    Браво за идеята! Много хубава статуетка, подбрано жури – много съм любопитен какви фотографии ще участват… Нали ще ги публикувате на страницата?

    Поздрави!

  • Valia Koleva // 23 юни, 2008 //

    Може ли един автор да участва с повече от 3 снимки ( т.е. с 2 или 3 e-mail)?

  • Natalie // 23 юни, 2008 //

    Ако правилно сме Ви разбрали въпроса дали един автор може да участва с повече от 3 снимки, отговорът е:

    Както сме обявили в регламента, всеки участник участва само с 3 фотографии.

  • marina // 23 юни, 2008 //

    Аз имам един въпрос, малко не разбирам, какво значи тази тема – “Модерни времена”? В смисъл, какво по-точно трябва да фотографираме?

  • Alberta // 23 юни, 2008 //

    Привет, marina.
    Темата е много обширна и очакванията са да се покажат различни аспекти и гледни точки. Лично аз не мога да бъда
    по-конкретна, защото рискувам да дам грешни насоки :) Всичко, което прецениш, снимай. Това, което е интересно според теб и каквото те вълнува. Така или иначе живеем в контрастни времена и навсякъде около нас има смях, виц, конфуз… :) Хайде, отнесох се… :) Та така… Идеята е в теб, останалото е късмет при улавяне на моментите. :)

  • VyacheslavPopov // 24 юни, 2008 //

    Natalie, фотографията на Raya Manova ми харесва като портрет и композиция. В тази връзка искам да попитам, това момиче не се ли казва случайно Яница?!! :)

  • Natalie // 24 юни, 2008 //

    Здравей, много се радвам, че ти харесва снимката на Рая Манова. Вече сме представяли авторката с виртуална изложба и интервю на нашия сайт.

    На снимката е Десислава Славова – също фотограф и тя ни е гостувала виртуално със свои творби и интервю.

    И Рая, и Деси, са едни от най-радостните ми открития в огромното интернет пространство. Радвам се, че все повече хора оценяват таланта и на двете.

    Ще направя всичко възможно на мултимедийната арт вечер на Public Republic на 15 август да бъдат представени прекрасните фотографии на двете авторки.

  • Svet00 // 24 юни, 2008 //

    Тъй като има фотографски конкурси и за ученици, се чудя дали са необходими 18 навършени години (12,14,16, Абеее сещате се…няк’во възрастово изискване) или конкурсът не е баш за всеки :D

  • Natalie // 24 юни, 2008 //

    Няма възрастови ограничения и ще се радваме на Вашето участие. Успехи!

  • nezvan // 24 юни, 2008 //

    Въпросите на marina КАКВО ОЗНАЧАВА ТАЗИ ТЕМА и КАКВО ТРЯБВА ДА ФОТОГРАФИРАМЕ са неправилно зададени. Може ли да се каже на един творец какво да твори – на един художник какво да си представи, на един писател какво да съчини, на един учен какво да мисли и на един фотограф какво да заснеме? Та нали в това е изпитанието, конкурсното начало! Въпросът за времето е ключов във фотографията и темата на конкурса цели право в сърцето на това изкуство. Модерността, от своя страна, е относително понятие, както вече и традициите на са това, което бяха, бих казала нещо повече – не са тези, които бяха… Дали модерните времена не са вече някаква нова архаика, ретроорнамент на постмодерността (не казвам постмодернизма, схващан кат стил)? Затова творецът, колкото и да е млад, трябва да има някаква представа за културните процеси, да е информиран поне частично за тенденциите и т.н. Помислете, огледайте се и творете, снимайки!…

  • i. // 25 юни, 2008 //

    Мен ме интересува има ли изисквания за мининална големина на снимките. И как ще бъдат оценявани те. Дали 800 точки по дългата страна са достатъчни за журито, или ще гледат разпечатки.. ?

  • Natalie // 25 юни, 2008 //

    Благодаря от името на редакторския екип за проявения интерес.

    В изготвянето на регламента на фотоконкурса бяхме водени от идеята да дадем минимум ограничения и максимум свобода на фантазията на участниците.

    Затова бих отговорила конкретно на въпроса Ви така: няма никакъв проблем снимките, които ще ни изпратите, да са по-малки и да са около 800 точки (пиксела) дължина.

    Все пак бих Ви помолила да пазите оригиналите си, тъй като отличените фотографии ще участват в няколко представяния (в България и Германия) и вероятно по-нататък ще бъде необходим по-големият им размер.

    Използвам случая да Ви препоръчам да следите периодично допълненията към нашия анонс за конкурса, тъй като за обща радост има важни новини, като тази, която днес Георги Папакочев ми изпрати. Става въпрос за още една допълнителна награда и жест към отличилите се фотографи в конкурса:

    “Наградените снимки, заедно с най-високо оценените от журито кадри, ще бъдат показани на тазгодишната фотографска среща “Фотофиеста”, която се организира традиционно от 30 август до 5 септември в с. Лозенец на Южното Черноморие в България.”

    Относно критериите на оценяване ще си позволя да цитирам отново известния български фотограф Георги Папакочев, който е член на нашето жури: “Важното е снимките да са добри.”

    Пожелавам на всички участници вдъхновение и успех!

  • ik4o // 25 юни, 2008 //

    Значи въпросът ми е следният: Нали трябва да се праща собствена снимка има ли проблем, ако не пратя моя снимка?

  • Natalie // 26 юни, 2008 //

    Благодарим за въпроса. Естествено е регламентът да се отнася за всички участници във фотоконкурса.

  • Иван Савев // 26 юни, 2008 //

    Имам два въпроса, приемате ли кадри в PNG формат, и допустимо ли е свободното тълкуване на темата “Модерни времена”?

    Благодаря. :)

  • Natalie // 27 юни, 2008 //

    Благодарим за въпроса. Предпочитаме участниците да ползват формата .jpg, но няма да бъде проблем да приемем фотографии в .png формат.

    Не само допускаме, а приветстваме свободната интерпретация на темата за фотоконкурса “Модерни времена”.

    Благодарим за изпратените досега снимки и молим участниците да се съобразят с изискванията на регламента.

    Ако са пропуснали да изпратят нещо (вече има няколко такива случая), нека да го направят в допълнителен мейл (с посочено име, фамилия и потребителско име).

    По възможност автобиографията да бъде на кирилица и да не се ограничава само до едно изречение или дума. А под “собствена снимка” нека се разбира само вие да сте на нея, а не цялото училище.

  • Богомила // 1 юли, 2008 //

    Здравейте! Аз изпратих снимките си заедно с данните си по посочените условия за конкурса. Идеята е страхотна и съм радостна, че и аматьори могат да участват. Желая на всички успех!

    Въпрос: Ще получа ли потвърждение, че материалите ми са били приети и съответно всичко е наред – т.е. няма нещо, което да съм пропуснала?

    Благодаря!

  • Natalie // 1 юли, 2008 //

    Здравейте, за нас подготовката и реализацията на този фотоконкурс също е радост и удоволствие.

    Както вече писахме в един от коментарите:

    Всеки от участниците в конкурса ще получи на електронната си поща в рамките на 48 часа, че снимките и необходимите данни са пристигнали успешно на редакционния адрес.

    В случай, че нещо сте пропуснали да изпратите – също ще получите мейл с молба да допълните.

    Успехи на всички участници!

  • Public Republic и модерните времена « ю // 2 юли, 2008 //

    [...] И по специално да ви поканя и приканя да учавствате във фото-конкурса, озаглавен “Модерни времена“. [...]

  • Svet00 // 3 юли, 2008 //

    Интересува ме… в какъв размер ще бъдат показвани снимките (Стандартни размери 9х13,10х15,20х30 и т.н. или ще бъдат показани в размера в който са, колкото и да е крив).

  • Natalie // 4 юли, 2008 //

    Благодарим за интереса. По темата за големината на фотографиите за конкурса вече писахме по-горе в един от коментарите.

    Ето отговорът още веднъж:

    Няма никакъв проблем снимките, които ще ни изпратите, да са по-малки и да са около 800 точки (пиксела) дължина.

    Все пак бих Ви помолила да пазите оригиналите си, тъй като отличените фотографии ще участват в няколко представяния (в България и Германия) и вероятно по-нататък ще бъде необходим по-големият им размер.

    Благодарим Ви.

  • moni // 8 юли, 2008 //

    А ще има ли он лайн гласуване? Снимките само от журито ли ще бъдат оценявани?

  • Alberta // 8 юли, 2008 //

    Привет, moni.
    Идеята е интересна. Вероятно ще обсъдим такъв вариант с редакторския екип за онлайн гласуване и награда на публиката (отделно от гласуването и оценката на журито и отделно от присъждането на наградата, която вече сме обявили) и ще споделим решение по този въпрос.

  • VyacheslavPopov // 9 юли, 2008 //

    Идеята е интересна, но практиката за провеждане на фотоконкурси в България чрез гласуване по Интернет показва доста смущаващи тенденции в тази насока. Оказва се, че обикновено организаторите на такива конкурси в стремежа си за по-голяма популярност на проявата мълчаливо приемат факта, че с гласуването обикновено се злоупотребява. А възможности в България има колкото щеш. Публична истина е, че ако отидете в някой от големите молове там има интернет клубове с по 50-10 компютри, всеки от които е с различно IP.

    Плащате някаква сума и хоп-ето Ви 100 фиктивни гласа. Така наречените прокси-сървъри също са влезли нашироко в употреба и може всеки, който има известно количество пари в излишък да си поръча колкото иска гласове. Другата често практикувана практика е, когато се гласува със звездички в степенуване на оценката обикновено конкурентите гласуват с най-ниската възможна оценка за да подбиват рейтинга на тези, които са събрали определен брой гласове.

    За администраторите на сайтовете справянето с една такава задача съвсем не е лека и това поставя големи въпросителни пред достоверността на онлайн гласуването. В страните от Европа с по-голям опит в провеждането на фотоконкурси са възприели практиката онлайн гласуването да има значение само в случаите, когато се избира фотография – любима на публиката. Но имайки предвид, че не винаги всичко е достоверно в тези случаи наградата на публиката е значително по-скромна отколкото наградата на журито.

    В България има според мен вече и опити “за изпиране на пари “чрез раздаване на предварително определени големи суми евро(от 1000-5000 евро).Принципът е много прост и е заложен в условията на конкурса. Примерно ще се отпечатва календар за следващата година с отличени фотографии във фотоконкурса. На първият етап има онлайн гласуване от публиката и от първите 20 фотографии, получили най-много гласове от публиката се избират 12 от журито, които се награждават с тлъсти суми пари.

    Принципът на оценката е обърнат нарочно с главата надолу. Кой е по-компетентен да оценява фотографиите – компетентно професионално жури, в което влизат известни фотографи и/или доказани ценители и творци на изкуството или българските Хитър Петъровци, които са си осигурили гласуването с някаква сума пари или по друг някакъв начин. И така в конкретният случай предварително определено “муле – фотогласоподавател” осигурява най-много гласове за някаква снимка и после парите от наградата се разпределят по веригата. Не е задължително журито да знае за тази интернет-хватка.

    Босът на “изпирането на пари” чрез онлайн гласуване за фотография обикновено е някъде в страни, в сянка. Но си получава лъвския пай от парите за реклама, които са заложени в рекламния бюджет на компанията. Наблюдавах един случай в подобен конкурс, в който само за 15 минути една фотография набра над 1000 гласа.

    Ха..ха… Такова невероятно стечение на обстоятелствата, в които едновременно над 1000 потребители да гледат една и съща фотография, че и чак да гласуват с най-висока оценка за нея. Съществува и друга негативна тенденция в провеждането на фотоконкурси. Обикновено това е свързано с участието на едно и също жури в провеждането на ежегодни национални фотоконкурси.

    Балъците си дават фотографиите за оценка, но обикновено членовете на журито, колкото и анонимни да са фотографиите имат информация за това кой автор стои зад дадена фотография. Наблюдавам вече трета година един такъв национален фотоконкурс, в който става порочна практика тези на които през първата година са взели големите награди, на втората, следваща година да бъдат пак, ам блок като номинирани за големите награди. Следователно, пак с някакви дивиденти в публичното пространство. Ето защо в заключение съм скептично настроен за онлайн гласуването доколко обективно ще отрази оценяването на фотографиите. Затова нека да бъде достатъчно сериозно направена преценката, доколко е удачно в този фотоконкурс да има онлайн гласуване.

    В противен случай всичко в изкуството може да почне да девалвира както в науката – безбройно многото доктори на науките в България и хабилитирани лица, чиито дисертационни трудове в истинския смисъл на думата “мухлясват” в хранилищата на библиотеките. Един конкретен пример в тази насока: Преди години се изискваше за оценка на качествата на научния работник същия да си изготви автобиография. Кандидатът на науките “Х” си беше вписал в автобиографията, че е аФтор, на множество публикации. Е сега това Ф, от девалвирането на науката му стои в титлата “ПроФесор”

  • steewi // 11 юли, 2008 //

    Не е ясно къде става регистрацията или само e-mail-ите ще са достатъчни. И за какво е тази регистрация, след като ще се пращат 2 отделни e-mail-а с данни на автора. За размера на файла – почти е ясно, но каква резолюция ще се изисква никъде не се споменава. Моля да го изясните.
    Съгласен съм, че on-line гласуването опорочава конкурсите. Затова ако ще има то нега да теке устроено, че от 1 компютър да може да се гласува само 1 път! Пък и често в Интернет “публиката” е … доста некомпетентна и се дават “странни” мнения и препоръки. Ето защо съм съгласен с предният автор, че за сега да се изчака с on-line гласуване. А е добре да се видят изпратените снимки в намален размер за да сме 100% сигурни че са пристигнали и са приети от редакцията и журито.

  • VyacheslavPopov // 11 юли, 2008 //

    steewi (Господин Ст.Папукчиев), Моето лично мнение е, че дори и фотографиите не трябва да се показват в интернет преди края на този фотоконкурс. И двамата видяхме в другия, току що приключил фотоконкурс, че като се изписва името или псевдонима на автора под фотографията,журито, колкото и да е безпристрастно започва да се влияе от това. Освен това една според мен негативна тенденция е журито да се изявява в класирането на черно-бели фотографии. Като че ли черно-бялото е манна небесна в дигиталната фотография.

    Както виждаш ние не се познаваме лично, но не ми беше трудно до свържа псевдонима steewi с твоето име. Така е и с фотографиите. Освен това съгласно практиката на настоящия фотоконкурс ще получиш по електронната поща потвърждение за приетия снимков материал.

    По-доброто е другото, след обявяване на резултатите от конкурса избраните от журито фотографии да се качат в този сайт, но да бъдат защитени с воден знак. Ще запиташ защо. Защото днес хванах една крадла от Варна, която беше качила моя фотография в един фотоконкурс и трябваше да се разправям с администратора на фотоконкурса, за да докажа, че фотографията е публикувана и се намира под защита на закона за авторското право. Затова, в случай, че се публикуват снимките преди края на конкурса те трябва да са в един направо минимален размер, от който и да се опитат да крадат да не могат нищо да използват.

    Надявам се, че ще се запознаем с теб най-късно на 5 септември, по време на изложбата от фотоконкурса “България – европейска страна”.

    С уважение: Вячеслав Попов

  • Alberta // 12 юли, 2008 //

    Здравейте, steewi.

    Регистрацията, за която питате, е обявена в регламента и е задължителна. Тя ви дава възможност да отговаряте на коментари и запитвания относно фотографиите, когато всички отличени участници бъдат представени в рамките на мултимедийното списание “Public Republic”.

    Няма никакъв проблем снимките, които ще изпратите, да са по-малки и да са около 800 точки (пиксела) дължина. Пазете оригиналите!

    Редакцията има ангажимент всеки от участниците в конкурса да получи на електронната си поща в рамките на 48 часа, потвърждение, че снимките и необходимите данни са пристигнали успешно на посочения адрес.

  • Svet00 // 12 юли, 2008 //

    VyacheslavPopov… напълно съм съгласен с теб за по-малките фотографии. При съдателя трябва да има някакво доказателство, че той е истинския създател. Аз лично слагам подпис или като пращам снимка за нещо, я прикачвам в умален размер на хост и добавям дата (не съм кой знае какъв фотограф, ама ще ми е кофти да oбере някой лаврите за нещо мое).

  • VyacheslavPopov // 12 юли, 2008 //

    Svetoo, Все още в България няма надеждна защита на авторското право. Съвсем пресен пример в който бях потърпевш. Вчера видях моя фотография, която явно беше открадната за да бъде качена във фотоконкурса Нескафе моменти. С голям зор се свързах лично с администратора на сайта. Оказа се, че в панела за качването на фотографията една варненка си е откраднала моята фотография и я е представила от свое име за участие във фотоконкурса. Трябваше да доказвам на администратора на сайта, че тази фотография е моя и вече е била избирана за репортаж на деня, в сайта в който е качена.

    Накрая излязоха благоразумни. Удовлетвориха молбата ми и изтриха открадната от мен фотография от участие във фотоконкурса. Но следващият път съм се заканил, че ако ми се окрадне фотография вече няма да се обръщам за съдействие към администратора на сайта, а към отдела за компютърни престъпления в Дирекция на полицията.
    Явно в България трябва да бъде осъден някой за кражба на интелектуална собственост, за да си дойде всичко на мястото.

    Няма съмнение, че в този фотоконкурс всеки ще представя едно от най-добрите си произведения. Затова от общ интерес е да се вземат най-необходимите мерки, за да не се стига до кражба на
    фотографии, участвали в този фотоконкурс и публикувани в мултимедийното списание.

  • steewi // 14 юли, 2008 //

    Благодаря за отговора.
    Но не ми стана ясно къде е адреса за регистрация. Бихте ли го изписали в отговора този път?
    Благодаря ви предварително.
    Не е проблем да ме разпознае който и да е.
    Аз се занимавам с фотография от доста години и много хора разпознават стила ми. Няма лошо в това да те познават. Аз лично съм отворен за познанства. Да се надяваме, че служебните ми ангажименти няма да ме възпрепятстват да бъда на 5 септември в София и да се запозная с Вячеслав и други фотографи.
    Но до тогава има доста време. Само живот и здраве да е!
    Успех на всички в конкурса. Съгласен съм, че не трябва да се дава възможност да се крадат фотографии или каквито и да са други авторски материали през Интернет. Вестниците и без това нерядко посягат на материали без да им мигне окото.

    С поздрав: steewi

  • Администратор // 14 юли, 2008 //

    Линк към регистрацията има в страничната лента горе в дясно под заглавието “Участие”. Иначе можете да ползвате този линк: “Регистрация“.

    [Задава се избрано от Вас потребиталско име и валиден E-Mail адрес. Автоматично създадена парола ще Ви бъде изпратена на E-Mail-а. Паролата можете да промените от профила си на Public Republic.

    Ако проявявате интерес и към публикуване на материали на страницата, можете да прочетете упътванията тук].

    За да се избегнат злоупотреби (или опасенията за такива), ще се погрижим за “воден знак” в случай, че изпратените за конкурса фотографии бъдат публикувани на страницата.

  • VyacheslavPopov // 14 юли, 2008 //

    Специална благодарност към администратора за проявеното разбиране!!!
    Вячеслав Попов

  • victor // 29 юли, 2008 //

    Hi Adm.!

    Вчера се регистрирах за участие в конкурса, но до момента не съм получил парола.

    Поздрав,
    В.

    П.П.
    - Може ли да се използва псевдоним?
    - Категорично смятам, че личните данни на участника (дата и година на раждане) не бива да се изнасят предварително. Такава е практиката на сериозните (!) конкурси по света.

  • florit // 29 юли, 2008 //

    Здравейте.

    Съгласна съм със Victor напълно!
    Защо трябва да има CV (кратка автобиография)?
    Наистина ли е нужно и защо? Мисля че това е много излишна информация за един фотоконкурс, или поне в неговото начало, още при изпращането на снимките.

    Благодаря предварително.

  • Alberta // 29 юли, 2008 //

    Здравейте, victor.
    Опитайте отново да се регистрирате като изберете друг ник. Възможно е да сте дублирали името за вход с нечие друго. Ако срещнете отново проблеми – свържете се с редакцията на посочения адрес: [email protected]

  • Администратор // 29 юли, 2008 //

    Бих искал на кратко да отговоря на горните коментари:

    1. При регистрацията паролата се изпраща автоматично на зададения E-Mail. Възможно е да сте допуснали грешка при попълването на E-Mail-а или пък изпратения от Public Republic E-Mail да е попаднал в Spam (проверете Spam-а, опитайте отново или се обърнете към нас на посочения от Alberta E-Mail).

    2. Правилата на конкурса са упоменати и вече не могат да се променят. Изискванията ще останат да важат до края на конкурса. Не можем да променяме условията, след като вече срокът е напреднал и имаме участници.

    3. Искам да подчертая, че журито оценява само анонимни снимки — по номерация. Журито няма достъп и не получава такъв до личните данни изпратени за конкурса. Така че изборът става напълно обективно и без допълнителна информация — само въз основа на фотографиите. Затова и се наложи на няколко пъти да върнем снимки, върху които имаше “отличителни знаци” като лого или име.

    4. Още от самото начало не искахме да получаваме просто анонимни E-Mail-и с по три фотографии и ник. Искахме участниците в конкурса все пак да се представят лично, да пратят лична снимка и да разкажат нещо за себе си. От една страна, разбира се, да избегнем възможни злоупотреби, от друга — Public Republic е страница за изява и общуване, на която ще се радваме да представяме в бъдеще още много интересни личности и фотографи.

  • VyacheslavPopov // 30 юли, 2008 //

    В реда на мисли на администратора бих се радвал, ако скулпторът Румен Михайлов сподели лично на страниците на списанието какво го е вдъхновило за създаването на уникалната пластика, а също така какви са неговите планове за бъдеща творческа работа. Дори бих предложил като доказан творец в изкуството скулптора Румен Михайлов да бъде включен като почетен член на журито, което ще оценява фотографиите. Ако разбира се това се възприеме от организаторите на фотоконкурса. Предварително благодаря!!!

  • sweety_kitty // 5 авг, 2008 //

    Искам да попитам – и трите снимки заедно ли се оценяват или всяка по отделно?

  • Editor // 6 авг, 2008 //

    Всяка снимка на съответния автор бива оценявана поотделно като сумата от точките на 3 -те фотографии създава бала на участника.

  • florit // 6 авг, 2008 //

    Здравейте,

    Искам да попитам – преди връчването на наградите на 15 август в София , ще бъдат ли лично уведомени печелившите участници (както и всички други) или това ще стане ясно на самото награждаване?

    Благодаря

  • mishel_g // 6 авг, 2008 //

    ne moga da si izpratya snimkite-zasto

  • mishel_g // 6 авг, 2008 //

    не мога да си изпратя снимките-0 опитвам вече 5 пъти

  • viliss // 6 авг, 2008 //

    Преди седмица изпратих e-mail за конкурса, но още нямам потвърждение. Доколкото разбрах трябва да го получа, за да съм сигурна, че всичко е ок?!
    Благодаря предварително!

  • Администратор // 6 авг, 2008 //

    Резултатите от конкурса ще бъдат обявени на арт-срещата на 15-ти август в Дома на киното в София. Ще се радваме на личното присъствие на всички изпратили фотографии за конкурса — добре дошли са, естествено, и техни придружители, приятели и познати.

    @ mishel_g и @ viliss

    Снимките и личните ви данни пристигнаха успешно. Желаем ви успех!

    Нека напомним на всички, желаещи да участват в конкурса, че НЯМА възрастови ограничения!

  • viliss // 6 авг, 2008 //

    Администратор, благодаря. Уточнен ли е и вече час за арт-срещата?

  • steewi // 7 авг, 2008 //

    Все пак няма ли да има галерия с представените снимки, наградените, както и влизащите в изложбата.
    Не всички имат възможност да присъстват на представянето.

    С поздрав!

  • florit // 7 авг, 2008 //

    Да съгласна съм със steewi..Не всички са от София,би трябвало да се уведомят наградените и тези за изложбата,за да могат да се направят предварителни планове…

    Поздрави

  • sweety_kitty // 8 авг, 2008 //

    Съгласна съм със steewi i florit

  • Зорница Гъркова // 8 авг, 2008 //

    Здравейте! Искам да попитам трябва ли задължително да използваме европейския стандарт за автобиография и ако да не мисля, че вътре е необходимо да се описват стандартните подробности както за кандидатстване за работа. В смисъл, че можем да пропуснем моменти като трудов стаж и някакви специални придобити умения. Мерси предварително!

  • vaskoni // 8 авг, 2008 //

    аз също очаквам все още потвърждение че и трите ми неща сте ги получили… дано дочакам !

  • Администратор // 9 авг, 2008 //

    Резултатите от конкурса, вече е решено, ще бъдат обявени от представител на журито на Aрт срещата: 15-ти август, петък, Дом на киното – София, от 19 ч. (бъдете, моля, най-малко 15 мин. по-рано там).

    Европейският стандарт не е задължителен, а служи само като ориентир за да избегнем “автобиографии” от една дума (напр. “пенсионер”). Не е необходимо да се описват “стандартните подробности като за кандидатстване за работа”. Просто малко информация за Вас и неща, които сметнете за необходими около участието Ви в конкурса (не забравяйте лична снимка).

    През последните дни получаваме много нови снимки, което може да ни затрудни да дадем бърз отговор.

    Тъй като остават само два дена, молим всички нови участници още веднъж внимателно да прочетат и да спазят регламента и процедурата за участие. Няма да има време за връщане и корекции.

    @ vaskoni: Всичко е получено (причина за закъснението: снимките изпратихте в 3 E-Mail-а)

    Моля другите участници – един E-Mail с 3 фотографии, потребителско име и заглавия на снимките (ясно обозначени в мeйла) и един Е-Mail с личните данни и лична снимка. Без отличителни знаци по фотографиите като име, лого и пр.

    Ако имате въпроси, можете да се обръщате към редакцията на [email protected]

    Моля, не разчитайте на най-последния възможен момент за участие.

    Благодарим ви за интереса, за хубавите фотографии и УСПЕХ.

  • Svet00 // 9 авг, 2008 //

    А да попитам… тъй като съм накъсо с 1 снимка, може ли да се изпратят 2?

  • Editor // 9 авг, 2008 //

    Svet00, според регламента, който важи за всички, се изискват 3 фотографии и изключения не се правят.

    Очакваме вашите фотографии. Смятаме, че ще се справите без проблем. :)

    Успех!

  • Svet00 // 10 авг, 2008 //

    Благодаря за вярата в мен :P . Хахах Надявам се снимките да ви харесат!

  • inko // 11 авг, 2008 //

    Цитат от Editor…….”Всяка снимка на съответния автор бива оценявана поотделно като сумата от точките на 3 -те фотографии създава бала на участника.”……..

    Да разбираме ли, че класирането ще е за трите снимки заедно или за всяка снимка поотделно?

  • Svet00 // 11 авг, 2008 //

    Гадно нали? :P

  • Editor // 12 авг, 2008 //

    Да, този цитат е верен: “Всяка снимка на съответния автор бива оценявана поотделно като сумата от точките на 3 -те фотографии създава бала на участника.” :)

  • fofo // 12 авг, 2008 //

    Значи аз на 15 няма да мога да дойда как да разбера дали съм спечелила?

  • marusia // 12 авг, 2008 //

    Моят въпрос е същият като на предишния коментиращ – на 15 сутринта заминавам, как да разбера дали съм спечелила? Още повече, не съм получила потвърждение, не зная дали всичко е наред.

  • Editor // 12 авг, 2008 //

    marusia, снимките ви са пристигнали успешно. Вероятно се е получило забавяне в системата щом не сте получили потвърждение.

    След арт – срещата на Public Republic на 15.08. на страницата на сайта ще бъдат публикувани имената на спечелилите фотоконкурса и представени техните творби.

  • steewi // 15 авг, 2008 //

    Здравейте отново!
    Не е ли добре да изпратите на всички участници в конкурса и протокола от решението на журито? Това е нормална практикав много фотоконкурси. Или поне да го приложите към галерията с фотоси, която ще покажете след днештага арт-среща.
    Със задочен поздрав към всички:

    инж. Стефан Папукчиев KdB

  • piccolina // 15 авг, 2008 //

    Аз така и не получих потвърждение, даже не знам дали снимките са достигнали до журито. Защо не пращате писма до всеки участник?

  • Bojidar // 19 авг, 2008 //

    Здравейте. Могат ли някъде да се видят фотографиите, които са участвали в конкурса? или поне тези, които са спечелили?

    Благодаря!

  • Editor // 19 авг, 2008 //

    За съжаление от няколко дни има проблем със сървъра, който в най-скоро време трябва да бъде отстранен.
    Дотогава редакционният екип няма достъп до сайта и не може да публикува нови материали.
    Съжаляваме за неудобството.

  • Юлия Йорданова // 19 авг, 2008 //

    Здравейте, Bojidar! В най-скоро време и при първа възможност след преодоляване на техническите проблеми със сървъра всички кандидатствали фотографии в конкурса “Модерни времена” ще видят бял свят в галерията на сайта. Не само това – предвиждаме гласуване от страна на публиката в период, равен на гласуването на журито, в резултат на което да се класират любими творби и предпочитани автори, майстори на фотоизображението и фаворити на посетителите на “Public Republic”. Още малко търпение и всичко ще бъде на лице… (С конкретни въпроси може да се обръщате директно към някои от редакторите или от представителите на журито във фотоконкурса.)

  • Ivan // 20 авг, 2008 //

    Когато казвате, че “няма възможност да се публикуват нови материали”, това значи ли че “Далечната Венера”, публикувана на 19 август, 2008 от djangelow НЕ е нов материал, или че не е публикувана? Само питам.

  • Администратор // 21 авг, 2008 //

    Получи се твърде странна ситуация, при която нямаше достъп до страницата от отделни части на София (може би също от България и чужбина), но от други — не ме питайте как и защо ;-) — имаше. Главната редакторка, за съжаление, нямаше възможност да публикува нови матриали (затова и съобщението). Излезлите публикации успяхме да пуснем чрез нашите редактори.

    За фотоконкурса ни трябва още малко време за да подготвим техническата реализация.

    Извиняваме се за неудобството.

  • Валентин Дишев // 21 авг, 2008 //

    Ivan, не зная кога администраторите ще успеят да отговорят, защото наистина има проблем… Ще опитам аз – когато днес казах на Наталия, че е дублирана моя публикация (вече публикувана на 27 юли, тя се “появи” отново на 19 август), тя ми поясни, че е помолила един от редакторите да публикува две публикации от “чакащите”… Оттам е дошла грешката за моята повторена публикация (вече публикуваните материали не се изтриват от “опашката”, така че някой, който не е следил сайта стриктно напоследък, лесно може да направи грешка). Но пък и това ясно показва, че наистина има проблем с достъпа на Наталия до административния панел, а – съгласи се – подготовката и публикацията на наградените в конкурса авторски работи е също авторска работа и трябва да бъде свършена от този, който може да я свърши както трябва… така че – за жалост, желаещите да видят наградените фотографии наистина ще трябва да се запасят с още мъничко търпение… А и след като наградените вече са публично обявени (а и при цялата коректност на работата на екипа на сайта досега), няма никакво основание да не се вярва на искреното признание за наличието на проблеми от техническо естество, ограничаващи достъпа до административния панел на редакционния екип, основната част от който в момента е в България и се опитва да се справи оттук с проблема, който – твърде вероятно – идва от проблеми в свързаността на някои от нашите интернет-доставчици (тази “диагноза” си е само мое мнение)…
    П.П. При опит да публикувам този коментар с учудване установих, че сайта ме е “изхвърлил” днес следобед, независимо, че аз не съм “излизал” от акаунта си… което е още едно потвърждение за наличието на проблем (както и за вероятната погрешност на моята “диагноза”)… Затова сега ще опитам да публикувам този отговор като “гост”, именуван със собственото ми име.
    П.П.П. След като отговорът ми излезе, се оказа че administrator вече е отговорил (и потвърдил всъщност хипотезата ми… ех… трябва да си наистина тук, в България, през повечето време, за да знаеш, че някои странни бизнес-практики на интернет доставчиците периодично водят до точно такива проблеми… :) ).

  • Администратор // 21 авг, 2008 //

    piccolina, снимките Ви са пристигнали успешно и бяха оценени от журито. Поздрави!

  • steewi // 22 авг, 2008 //

    Защо все още не са изнесени в Интернет пространството резултатите? Не възможно е за толкова дни да не се справите с проблема? Или поне да разпратите на всички ни по електронната поща протокола (ако има такъв?!) от решението на журита и да се покаже галерията със снимките, взели участие в крайният кръг преди журирането.
    До сега се справихте отлично с организацията. Нещо накрая се препънахте.

  • inko // 22 авг, 2008 //

    Прав е Стиви….Наглед перфектен сайт…даващ среща на творци от различни области да споделят творбите си….но с този конкурс просто си сложихте таралеж в гащите.Явно не са ви стигнали силите да прецените какво и как да го направите.А пълното мълчание ми заприлича на “българския случай” с Пл.Константинов на Олимпиадата. А и навежда на мисли, относно резултатите от конкурса.
    Вярвам повечето от вас ще се съгласят, че публикуването на всички снимки е въпрос на часове…Дори при проблем със сървъра има начин за час всичко да е качено…Всеки от администрацията на сайта може да ги направи в един албум с описанието им и да даде линк към тях.
    Елементарно…и въпрос на компетентност!!!!

  • yassenvassilev // 22 авг, 2008 //

    Защо продължавате да коментирате проблем, който е разрешен?
    Спечелилите снимки са на сайта. Вече втори ден.
    Можеше да обърнете внимание на това и щом толкова се вълнувате от резултатите, да коментирате тях.
    Съветвам ви също следващия път да присъствате лично на награждаването – за да сте сред първите, които научават решението на журито, а и за да не ви навежда на грешни мисли чисто технически проблем, който очевидно не разбирате.

  • Администратор // 26 авг, 2008 //

    Преди всичко се радвам(е), че фотоконкурсът предизвика такъв интерес и дискусия. Естествено е да има различни мнения относно регламента и провеждането му. Едни или други правила и процедура имат своите предимства и недостатъци. В крайна сметка трябваше да се спрем на един вариант, който отговаря(ше) най-добре на концепцията и изходното положение.

    Бих искал да вметна следното по някои от пунктовете в коментарите:

    Организирахме фотоконкрус за първи път и много се радваме на постигнатия резонанс и на всички участници. Тъй като не сме фотосайт, решихме да отворим вратите за участие умишлено по-широко: както за любители така и за професионални фотографи. В последствие сме много поласкани от факта, че участие взеха отличавани професионалисти, но и редица много интересни любителски фотографии. Искам да обърна още веднъж внимание на това, че трета награда спечели Стилиян Стойчев — един “любител-фотограф”. Предложението (или забележката), да се предложат две категории, разбира се, има резон — особено за достатъчно разрастнали се конкурси. След като набрахме вече скорост, определено бихме помислили по въпроса следващия път!

    Що се отнася до това, дали да се оценяват отделните фотографии или автори (в смисъл: сборно за повече фотографии), спряхме се на последното, защото искахме да поставим малко повече тежест върху “почерка” на фотографа. Освен “въпрос на избор” това беше съобразено и с естеството на наградите (фотоизложби), за което е желана и известна последователност в … да речем … качеството (или находките).

  • inko // 29 авг, 2008 //

    Въпреки неудачите и то не по самото провеждане, а по отчитането му… конкурсът е наистина полезен и за вас и за нас.
    Само че и самото жури изглежда, опиянено от наистина разкошните кадри, на моменти е пропускало… връзката на отделните кадри със зададената тема…
    Да ме извинят първите двама автори, за друга тема кадрите им са разкошни… но нека се поучат от Стилян Стойчев… как се влиза в темата. Те просто са творили неща, които са счели че с особения си поглед ще впечатлят журито и публиката… но са малко далеч от темата с проявения професионализъм за абстрактни аранжирани идеи!
    И още нещо… Професионализмът и любителството са много разтегливи понятия понякога припокриващи се с повече от очакваното.
    Ще се съгласите, че едно дългогодишно хоби, когато е обгрижвано с любов може да направи един творец далеч по голям професионалист от самозваните понякога професионалисти “снимачи”. В случая е важно “третото” – фотографското око на всеки от нас.
    И променете следващия регламент… без това “комплексно класиране по медали”.
    Колкото и да се изкушавате с оправданието и мотива… “естеството на наградите (фотоизложби)”… този, който е намерил начин да представи темата в един кадър… той прави същото и в цялостното си творчество.
    Браво, Стиляне!!! Поздравления… запомни, че на колкото хора показвах кадъра ти с конското копито и колелото на колата, всички бяха единодушни, че това е кадърът – достоен за наградата.
    Още веднъж… Поздрави!

  • Юлия Йорданова // 30 авг, 2008 //

    Поздравявам inko за последния коментар. Нека ви призная – този кадър беше и моят фаворит, но… И темата “Модерни времена” е достатъчно разтеглива (както понятията “любителска” и “професионална” фотография). Затова нека се полюбуваме на качествените снимки и пожелаем нови успехи на талантливите автори!

  • Artist of the Week — Antoniya Marinova • Public Republic // 31 дек, 2008 //

    [...] Dezember, 2008 von admin · Keine Kommentare Antoniya Marinova wurde mit dem 2. Platz beim Fotowettbewerb von Public Republic “Modern Times” auszezeichnet.   Sie glaubt daran, dass uns die Kunst und die Kultur stets begleiten.   [...]

  • Настя // 14 яну, 2012 //

    я хочу участвовать в этом фотоконкурсе!!!

Коментирай